Fredag

Gott Nytt År allihopa ! Hoppas ni hade ett bra nyår =) Det hade jag!

I går på morgonen vid halv 9 så cyklade jag och Emelie till Albert Park för vi tar hand om 2 st katter när Jenny & Martina är i sydney. Så vi ger dom mat,vatten och släpper ut oh in dom =). Och vi cyklade dit typ vid 8 och då var det 37 garder och det blåste rätt mkt.  Sen så cyklade vi hem igen =). Så det var svin varmt! Så följde jag med Kikki och Paul till South Melbourne Market och köpte frukt,kött och sådant inför kvällen =). Det är så mysigt tycker jag när man går runt och kollar och handlar lite som på en marknad fast bättre :). Sen körde vi hem och började fixa med salladerna och pajerna och skaldjuren och så =). Sen så vid 14 så kom städarna och då åkte jag och Kikki och gjorde manikyr och pedikyr =) På fötterna valde jag en rosa-röd-aprikos- orange färg :) Den är så färgglad och fin :) Och sen på händerna valde jag en nästan genomskinlig färg med glitter eftersom det är nyår =). Det blev också mkt fint :) Sen åkte vi hem och fixade oss =). Duschade och valde kläder och allt sådant :) Hade beslutångest i fall jag skulle välja min vita eller aprikosa klänning!!! Men valde den vita för den är så bekväm =).

Sen vid 6 så började folket smått ramla in =). Då drack vi champagne och åt chips, dip och små snittar :). Alla barnen badade i poolen och jag och Emelie gick runt och serverade lite små saker :) På kvällen var det fortfarande svin varmt och på nästan bara 5 minuter vände alltihop så det blev storm! Det storma,blåste,regna,åska och blixtrade!! Helt sjukt! =O. Hatar när det blixtrar så var lite små rädd!. Sen så åt vi! Det var jätte gott. Det fanns massa olika sallader, pajer, räkor, lax, hummer, (kyckling till mig eftersom jag är allergisk), gott bröd och massa annat gott =). Sen så när klockan närmade sig 00:00 så gick vi upp på taket och kollade på raketerna som var i stan =). Det regna rätt mkt så var inte där så länge =). Sen åt vi dessert som var glass,maränger, frukt och bär och choklad =) Gott Gott =).

Sen vid halv 2 tror jag den var då blev jag trött och gick och la mig!. Pratade även på Sofia och Elin den dagen vilket var väldigt roligt! =). Börjar sakna mina små kompisar =).

I dag har vi inte gjort så mkt =). Jag och mamma var och släppte ut katterna i morse och sen åkte vi hem och åt frukost =). Nu i eftermiddag vid 15 så åkte vi till Brighton och kollade på bio igen =) Denna gången kollade vi på Mao´s last dancer!. Jag tycker den var bra! Det handlar om en kille som var väldigt fattig som blir vald av Kinas partiledare och gå på en balettskola. Så får man följa hans liv till att bli jätte känd =). Det är en verklighets baserad film. Han som allt handlar om skrev en självbiografi och den var så populär så nu har dom gjort en film! Och det häftiga är att han bor här i Melbourne! Och Kikki har hört honom föreläsa! =). Spännande =).

I morgon ska vi nog in till stan en sväng för min familjs ska köpa paket till ett litet födelsedagsbarn som fyller år på söndag =D =D Vem kan det vara?? =D. Men jag funderar på att gå runt och kolla lite i klädaffärer =) Det är roligt! =).

Ha det så bra =)

//Kram ♥


2 av de 3 Systrarna Carlsson på nyårsaftons kväll när det började storma =)

Axel önskar God Jul =)♥

Bjuder på denna bilden men gör den liten! ;)
En bild hur mina naglar blev efter manikyren på nyårsafton =)

Paddle board =)

♥♥♥♥ Världens bästa kompis ♥♥♥♥

Jag & min lilla Kompis ♥♥

En väldigt Söt Axel och hans Peter rabbit som har likadana tröjor =) ♥

Årets julkort =)

Tomten,Kikki & Axel =)

Kikki & Jennie =)

" Hej, Jag är söt!! " =D ♥

Pepparkakor =) ♥♥

Lite för många nappar i munnen =)

Detta får bli den sista bilden på mig och lilla Axel =)

Nu ska jag hoppa i säng =)

Kram Kram =)♥

Kommentarer
Postat av: farmor

HHipp Hurra för Frida i dag.Hoppas Du får en toppendag,med frukost på sängen,fast det fins väl ingen honung där nere. Jeanette kom och hälsade på så vi har skrattat och haft roligt som vanligt.STORA FÖDELSEKRAMAR från farmor

2010-01-02 @ 16:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0