Lördag

Hej Hej =)

Nu är vi hemma. Eller vi kom hem i går kväl men jag orkade inte starta datorn då så det fick vänta. Vill börja med att tacka för alla kommentarer vi har fått under resan! Fortsätt gärna med det nu efter vi har kommit hem också =D. Resan hem gick bra. Sista kvällen så gick vi ut och åt middag på Don Diddos och sen så åkte vi hem en snabbis och hämtade våra väskor. Min väska vägde 30 kg och Sofias 18 så vi var tvungna att packa över lite saker i hennes så hennes vägde 20 och min 28 =D Sen åkte vi till flygplatsen.Avskedd kan jag ju säga att det inte är min bästa sida. Det blev i alla fall ett tårfyllt avskedd vilket är väldigt jobbigt. Men dom kommer ju om 4 månader så det är inte så himla länge =´). Vi åkte från Melbourne 23:59. Också tog det ungefär 7 ½ timme till Hong Kong. Vi var väldigt trötta så vi sov hela vägen. Förrutom när det var mat för då vaknade vi men så somnade vi så fort vi hade ätit. Sen var vi i Hong Kong i 3 ½ timme. Vilket vaer väldigt tråkigt för man gör ju ingenting. Men vi gick runt och tittade i lite affärer men det är svin dyrt på flygplatser!! Så ingen shopping blev det =). Sen bar det av till Finland. Dit tog det 10 timmar. Så det var inte så farligt. Men denna gången sp sov vi inte så himla mycket. Det böev mest att man slumra till lite då och då. När vi kom till Finland så var det väldigt skönt. Då var det bara 1 ½ timme kvar till Köpenhamn. I finland så var vi bara i 1 timme så det gick fort. När vi kom fram till Köpenhamn så skulle vi hämta våra väskor på bandet. Och vi vänta,vänta och vänta.Men dom kom aldrig. Och bandet standade lite då och då. Så vi blev nervösa!! Men efter typ 20 minuter så kom dom fina och söta =D. Sen gick vi ut och där stod våra snälla familjer med Svenska flaggor och flaggade =D. Det var rätt skönt att komma hem. Man har hyfsat ont i rumpan efter så  lång resa!!

När vi kom hem så lagade vi mat ocgh sen så kollade vi på Så ska det låta och Let´s dance. Jag somnade i soffan vid 9 så jag gick och la mig då! Jag var jätte trött!

I morse vaknade jag först vid 4 men jag somnade om och sov till halv 7. Men då var jag klarvaken och gick upp och kollade klart på Let´s dance. Sen vid kvart över 11 så körde jag till Farmor och hälsade på henne. Jag lämnade även lite paket. Har jag sagt att jag har världens bästa Farmor??!! =D Vid 12 så körde jag till Sofia. Vi fixade lite med korten som vi har tagit under resan. Jag har inte fattat riktigt än att vi har varit där.  De 3 veckorna gick jätte fort!! Vilket var väldigt synd. Hade gärnat stannat kvar där i en vecka till. 

När jag kom hem så gick jag ut i stallet till Lille Veris. Hon är väl för söt <3. Vi red ut barbacka i dag eftersom ingen har ridit henne på 3 veckor. Hon var pigg =D Det gillar vi =). Hon tycker nog det är roligt att komma i gång igen.

I kväll händer inte så mycket.Jag är ensam hemma. Emelie är nog hos kompisar och mamma och pappa är oss grannen så det är bara jag. Men jag ska titta på Andra chansen och packa upp min resväska =D. Måste även plugga! SO suger!!

Nu ska jag duscha och sen titta på andra chansen =)

Här kommer lite bilder från hemresan =).

//Kram

Vi sitter och äter sista kvällen =)

Det var inte lätt att få ihop väskan!! =D

Jag älskar Kikki & Pauls nya bil!! =D =D Love it,Love it,Love it! =D

Flygplans maten var faktiskt för en gångs skull rikigt god :O. Det var makaroner med kassler och någon sås =D


Kommentarer
Postat av: Farmor Kerstin.

Har jag sagt at5t jagt har världens bästa och finaste barnbarn.Godnatt och kram. farmor.

2009-03-07 @ 20:40:37
Postat av: Moster Kikki

Hej Frida!Skont att hora att resan gick bra. Jag tror vi far oppna lite kikki.K butiker pa flyg platserna sa ni kan shoppa! :) Har ar det sondag morgon och Axel sitter och tittar pa Night garden!! Jag antar att Ni saknar det..... :) VI ska ut och ga en promenad nu och kanske ta en liten frukost pa nagot gott stalle :) Ha det sa bra sa hors vi snart igen - kram K

2009-03-07 @ 22:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0