Lördag

Hellu. Förlåt för dålig uppdetaring men jag har mycket att göra nu på helgerna =)

Okej vi börjar med går dagen,Fredag. Vi började kl 8 så jag tog moppen till skolan =) Det hade snöat under natten så det var lite läskigt att köra men jag kör ju så bra så det gick galant =D. Vi hade läsning,matte,idrott,engelska,so och bild =). Jag missade matten för jag var på kör och efter kören sprang jag till idrotten. Vi fick antingen spela innebandy eller typ stå på händer. Jag,sara,elin och Sofia stod på händer. När vi började så kunde bara Sara stå på händer, men när lektionen slutade så kunde jag också stå på händer!! Helt sjukt! Jag är as stolt! =D. I början av lektionen så vågade jag inte ens gå fram och stäla mig men i slutet så stod jag själv!! =D.

Sen så hade vi engelska. Vi hade vikarie så vi jobbade bara i grammtik häftet. Sen hade vi lunch =) Soppa =D. Sen hade vi SO. Jag började på eget arbete =) Också tog jag även Historia provet så nu har jag att göra i veckan.

Efter SO så hade vi bild. Vi fortsatte med våra lerfigurer. OJ vad vacker den blir. Eller inte! =(.

Sen så körde jag hem. Jag gick ut och red ut en sväng med Veris =D. Hon var pigg och glad =).

Sen sprang jag in och duschade. Jag skulle till Sofia. Hon fyllde år den 23:e så vi åt tacopaj =). Sjukt gott !! =D. Sen hade vi lite paketöppning så tittade vi på Let´s dance! Lailas shownummer var ju det bästa någonsin!!! Sen vid 12 så körde jag hem =D.


Här sitter vi och äter för fullt =)



 Idag så ringde klockan 06:30. I dag har jag och Veris varit och tävlat i Laholm =D. Jag gick ut och fixade i stallet vid 8. Så körde vi hemifrån kl 9 =). När vi kom dit så gick jag banan med en gång =). Sen så red jag fram. Jag hoppade 60 & 70 cm =). I 60 cm å fick jag ett stopp på första hindret. Men det var mitt fel för jag hade för dålig galopp. Men förrutom första hindret så hoppade hon fantastiskt bra! Jag var också fruktansvärt nervös! Helt sjukt! Har nog aldrig varit så nervös. Så det berodde säkert lite på det med. Sen i 70 så var jag inte nervös alls! Jag fattar ingenting!. Egentligen så skulle jag bara hoppat 70 för jag ville ha en felfri runda innan DIV III nästa helg, men vi bestämde oss för att hoppa både 60 och 70 när vi var ute och åkte. Och i 70 så hoppade hon helt sjukt bra! Jag red mycket bättre då med för jag var inte så nervös!. Hon hoppde ifrån bra på nästan alla hinder. Och det kunde ju inte bli bättre än att vi gick 0:a! Jag är så sjukt stolt och nöjd med henne!. Hon var så fantastisk som hjälper mig i fall det blir fel. I fall hon kommer för nära så hoppar hon, i fall hon kommer för långt i från så bara tar hon i så hon kommer över. Kan begära mer av henne. Jag är så glad. Jag var å glad och nöjd med henne att jag började gråta. För detta var den första gången jag klarade en 70-bana med henne.

Älskar dig <3


Miss Vera <3

Jag och lilla Veris =) <3

När vi kom hem så var det så varmt och skönt så släppte jag ut Veris utan täcke i hagen för första gången =). Som hon rullade sig <3


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska vi till Hallgrens =)

//Kram

Kommentarer
Postat av: Farmor Kerstin.

Grattis till hoppet kommer snart och tittar på er, men det får vara här i närheten. Kram farmor.

2009-03-28 @ 18:14:28
Postat av: emelieieieiie

duktiga är ni allt

2009-03-29 @ 11:10:18
URL: http://emeliiecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0