Söndag

=D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D =D
Så glad är jag nu =)

Nu är min och Veris debut avklarad =)

Jag gick upp klockan 6 i morse =). Åt frukost och sen gjorde jag mig i ordning. Vid 7 gick jag ut i stallet och packade in alla saker.  Det är mycket saker som man ska ha med sig: sadel,träns,nosludd,hjälm,väst,vantar,spö,sporrar... massor! Men roligt =).

Vid kvart över 7 så började jag göra i ordning Veris =) Hon var ovanligt snäll och gosig =). Kl 8 körde vi i alla fall hemifrån =). Till Himledalen skulle vi i fall jag inte har sagt det =). Vi var där vid halv 9 tror jag =). Mamma anmälde mig och jag gick banan =)

Sen tog vi ut Veris. Och självklart hade jag glömt något! NUMMERLAPP!. Men det har man aldrig på clearrounder så jag tänkte inte på det! Men som tur var hade Saga 2 st =). Och pappa tog med min när han kom och kolla. Men mamma hade förklarat fel väg för honom så han kom när jag PRECIS hade hoppat ;)

Jag red fram och hoppade fram och det gick jätte bra =). Och inne på banan så gick hon också jätte bra så vi blev nolla =D <3.

Sen satte viu in henne för det var defilering i mellan förklassen och lagklassen =). Det gick bra för dom andra i laget också i förklassen. Louise och Bejjan gick nolla, Malin och Titan gick nolla och saga och Power fick 12 fel men alla var jätte nöjda =D.

Efter defileringen så tog vi ut Veris. Hon var fortfarande pigg och glad. Jag red inte fram så länge utan travade och galoppade lite och sen in på framridningen. Hon var fortfarande snäll och bjöd på bra =).

Sen inne på banan så när jag red in så travade jag längs långsidan och då travade jag i genom startlinjen också rundade jag ett hinder och sen började jag galoppa för jag tänkte ju inte på det. Så då fick jag 4 fel. Också rev vi hinder nummer 3 men jag är super nöjd med henne! Det var våran första tävlingen och hon var rikigt fin! =D =D. Så det var en perfekt start på tävlings sesongen =D.

Laget kom inte till omhoppning tyvärr. Louise och Bejjan fick 4 fel, Saga vägrade tyvärr ut sig men Malin och Titan gick nolla =). Även i fall det inte gick så bra så är jag jätte nöjd med Veris =).

//Kram Kram


Söta Veris efter förklassen =) <3


Laget under defileringen =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0