Fredag

PÅSKLOV!!!!! =D =D Sjukt skönt! Inga prov, inga läxor, inga jobbiga lärare! Frihet! =D =D

Sorry för att jag inte bloggade i går. Jag ville helt enkelt inte. Var inte sugen och ville inte sitta framför datorn.

Dagen har varit bäst!. Väldigt händelserik. Och Helt fantastiskt väder!. Jag gick upp vid 7 och gav hästarna mat och medans dom åt så la jag ut höet ni hagen och fixade vatten. Och när dom hade ätit upp så släppte jag ut dom =). Jag passade även på att mocka och fixa allt färdeigt så slapp jag göra det efter jag hade ridit.

Sen gick jag in och åt och titade på OC! LOVE IT!! Så sjukt bra! =D. Sen så fick jag mina ryck och bestämde mig för attåka till gekås =D. Så fem över halv 9 så körde jag ner till Smedjan och parkerade moppen och ställde mig och väntade på bussen. Den skulle komma 09:55. Klockan blev 10, fem över 10 osv. Jag undrade varför inte bussen h´kom. Så ringde jag hem till Emelie(eftersom mamma och pappa i jönköping på Elmia). Också bad jag kolla om Gekås hade öppet. För jag hade tittat på morgon men bad henne till i fall jag hade läst fel. Men de hade öppet 9-17 så det var inga problem. Men så kom jag på att det var en röddag! Och då går inga bussar. Så jag bestämde mig för att löra moppe till Gekås =D. Och smart som jag är så glömde jag vantar så körde hem och hämtade vantar och sen bar det av. Efter typ 35 minuter så var jag framm =D. Gladare än någonsin! ( Jag älskar Gekås). Och självklart var det sjukt mycket folk!!. Men ajg har kommit på att det är mycket billigare att köra moppe än att åka buss!. För att åka buss till Ullared och tillbaka till Vinbergs kyrkby så kostar det 64 kr(32 dit och 32 hem). Och att tanka en moppe ksotar typ 55 kr. Och det håller i över en vecka och det blir inte alls dyrt att köra dit. Visst det tar lite längere tid men det är roligt =D.. Och det är väldigt smidigt att ha moppe för jag kan ju parkera mellan bilar öite fint =D.

Det blev faktiskt lite shopping:
-Vinterjacka (onödigt jag vet men då slipper jag köpa en nästa år)
-Vårjacka (röd såklart =D)
-Nosludd till Veris
-Boots till Veris
-B-vitamin till Veris
-Benlindor till Veris =)
-Häftapparat(jätte liten som man kan ha i penfacket i skolan)
-Lite scrapbooking
-En bok. (Åse eheter den, det är den sista boken av Denise Rudbergs serie).
-Kanin mat till Toffiloff =)
-Ett halsband
-En hårborste
Sen blev det typ lite tuggummi och sånt =)

Sen vid 14 så körde jag hem =). Hemfärden gick mycket fortare än ditt vägen! När jag kom hem så lagade jag och Emelie middag. Kyckling sallad. Mycket gott =). Sen gick jag ut i stallet och red ut med Jeanette. Vi red först runt bernts också koppalde vi på Ätran =D. Riktigt roligt =D. I morgon ska vi åka tillsammans till terrängträningen =D. Ska bli as roligt =D. Terräng är sjukt roligt =)

Nu har jag kommit in och mamma har komit hem och vi ska nog äta stra. Sen så ska jag nog ta det lugnt och titta på TV och slappa =).

Kram Kram


Jag och Veris red ut med Jeanette och CD =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0