Putsdag!

Hej!

Jag och Elin har haft en riktigt lång dag i stallet! Jag ställde kl på 8 i morse så gick jag upp och åt frukost och tittade på lite vänner! Sen vid 9 så gick jag ut i stallet och vi skulle rida innan vi pustade så vi masserade och stretchade i 2 timmar, sen gick elin en runda med Lazda men jag ville trava och galoppa!

Så jag red till Kyrkan för där är det en jättelång grusväg som är mjuk och bra nu när det är så blött. Asså Steppas var hur fin som helst!! =O Han har nog aldrig gott så fint som i dag!! När jag skrittade och skulle korta tyglarna och få honom i form så bestämde jag mig för att inte ha för höga krav på honom, men hans form var hur fin som helst! =D Så började jag trava, och hans trav var hur mjuk och skön som helst och formen var fortfarande as bra! Jag kunde ställa och ha honom rak och han var hur fin som helst! =D

Sen i galoppen så tänkte jag att han skule bli as pigg och halvt sticka, men han lyssnade jättebra och var lite små stel i början, men sen hade han jättefin form även i galoppen och jag vara satt och log! =D

Han var hur glad som helst och trampade på jättebra och lyssnade jättebra! =D Ofta när jag rider ut så efter jag har galopperat så brukar jag rida mellantrav så han verkligen får strecka ut sina fina framben och bara ha skit kul! Och då brukar det bli att formen blir lite halv dålig eftersom jag helst vill att han bara sträcker ut sina ben, och i dag när jag gjorde det så sträckte han ut mer än någonsin och i form??! Var hur glad som helst och han fick mkt belöning efteråt! =D ♥

Skrittade hemåt med ett stort leende på läpparna och stretchade honom mkt och massa godis och morötter och sen släppte jag ut honom och jag och elin gav dom middagshö och sen gick vi själva i och åt och kollade på ett vänner avsnitt!

Efter maten så gick vi ut i stallet och började putsa! Jag putsade 2 sadlar, 2 träns, benskydd, boots, en grimmaoch 2 st inspänningstyglar =) Sen rullade jag upp mina benlindor och hämtade mina nytvättade schabrak och fixade lite! =) Sen var kl 18 och jag och Elin gick in och tittade på ett till avsnitt med vänner och sen gick vi in och tog in hästarna och sen åkte Elin hem! Tack för en super helg ♥

Nu sitter jag i soffan och har ätit nudlar med kyckling och champinjoner och är ensam hemma och tittar på melodifestivalen! =)

I morgon ska jag gå upp vid 8, för vi ska åka på Pay and jump i Halmstad =) Ska åka vi 11 och ska massera han extra mkt =) Har inte bestämt vilka höjder jag ska hoppa, anitngen 70,80 eller 80,90 =) Får se vad det blir! =)

Jag börja göra en header nu! Får se hur det blir! =)

//Kram

Min lilla favorit ♥

Lite skillnad? ;)

Har fått låna ett hackamore av Elin & Helena! Men så hade jag inget träns till det, så dom sa att dom hade ett gammalt träns hemma! För er som inte fattar så är det till vänster före putsning och det till höger efter putsningen! Blev jättefint och satt jättebra! =)


Fräscht vatten! =O =D

Lussen var också med och busa! =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack själv för en super helg! <3

2011-03-12 @ 21:25:09
URL: http://isjustelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0