Fredag

Thank God Is Friday! Veckans mest efterlängtade dag! =)

Haft en bra dag i skolan. Eller bra. Började 09:30 med Webbdesign som skulle hålla på till 11. Men fick sluta 09:50! Och sen hade jag ingen engelska eller praktisk marknadsföring och musiken började 5 timmars senare så jag passade på att åka hem och red Steppas! =D ♥ Masserade och stretchade honom och slängde på honom hoppsadeln och dressyr tränset (orkade inte byta bett)! =) I går red jag på grusvägen vid kyrkan och det var jättebra underlag där nu när det börjat smälta, så gruset var alldeles mjuk och bra!

Travade hela vägen bort och red skänkelvikningar och ställde honom så han sänkte sig och blev mjuk =) Sen så vände jag och då blev han helt galen! Han galoppera på stället, studsa, och små stegra för han var så sjukt taggad!! Men jag vill ha honom i skritt i form innan han fick galoppera så han skulle lyssna. Och efter hur länge som helst så skrittade han och gick i form och tänkte då lite smidigt fatta vänstergalopp. Han totalt explodera! Helt galen! Han frusta, och skakade huvudet och var helt galen! Så sjukt roligt! =D Sen när jag skulle galoppera tillbaka var han inte lika glad för då galopperade vi bort från stallet så då var han inte lika glad men tillbaka igen så sprang han något fruktansvärt fort! Saktade av till traven i mitten på grusvägen för att se så han lyssna på mig och sen skulle jag fatta galopp igen men han tog det som mellantrav så han hade världens framben!! Trodde han inte kunde det, men j*vlar rent ut sagt vad han ökade och kände riktigt längningen! Riktigt roligt!! =D

I morgon blir det Gekås på morgonen och handla typ nödvändiga saker inför Karibien! =) Sen blir det skritta ut med Elin på eftermiddagen =D

//Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0